SEO mýty, ktorých sme sa nezbavili ani v minulom roku
Ako vlastne SEO mýty vznikajú a prečo? Možností je veľa. Môže to byť používanie síce dobre mienených, ale neoverených metód.
SEO je ako puzzle a bez všetkých kúskov nikdy nevytvoríte plnohodnotný obraz. Preto prikladanie príliš vysokej váhy jedinému faktoru môže tiež viesť k vzniku rôznych SEO mýtov. Napríklad, že SEO on page je najdôležitejšia SEO optimalizácia, ktorá vám zabezpečí dobré pozície vo vyhľadávaní.
Niektoré SEO mýty nechtiac “vypustili do obehu” samostný zástupcovia spoločnosti Google nejasnou alebo len jednoducho nepochopenou radou na sociálnych sieťach.
Nech už SEO mýty vznikli akokoľvek, fakt je ten, že sme sa s nimi stretli aj v roku 2021. Prinášame vám výber tých najzaujímavejších.
Na SEO nepotrebujeme agentúru. Zvládne to náš IT-čkár.
Niet pochýb o tom, že váš informatik alebo správca webu je profík v technickej oblasti optimalizácie webovej stránky.
Aj pre samotné SEO je veľmi dôležitý správne fungujúci web. Pri každej spolupráci sa na IT odborníkov obraciame napríklad kvôli zlepšeniu času načítania stránky alebo s presmerovaním URL adries.
S čím vám však váš IT-čkár zrejme nepomôže je obsahový marketing, linkbuilding alebo analýza kľúčových slov.
Ak chcete dosiahnuť svoje marketingové ciele, potrebujete SEO špecialistov, linkbuilderov, copywriterov a digitálnych marketérov.
Ľudí, ktorí sa vášmu online marketingu môžu naplno venovať, a nie len popri svojej skutočnej profesii.
Platená reklama v Google vám pomôže získať lepšie pozície v organickom vyhľadávaní
Ako by to podľa tohto (úplne jasného) mýtu malo vyzerať v realite? Google vraj ako “odmenu” za to, že u nich míňate financie na platenú reklamu, uprednostní vašu stránku v organickom vyhľadávaní.
Našťastie to takto v realite vôbec nefunguje a na to, aby vaša stránka obsadila prvé pozície v organickom vyhľadávaní musíte spraviť oveľa viac ako len zaplatiť mastný účet za PPC reklamu.
Samozrejme tým nechceme povedať, že PPC reklamu odsudzujeme ako zbytočne utratené peniaze. Práve naopak. Platená reklama má veľké opodstatnenie a dokáže pomôcť napríklad aj takým webovým stránkam, ktoré sa ešte v organickom vyhľadávaní vôbec nezobrazujú.
Spätné odkazy zo stránok s vysokou Authority Domain sú tie najlepšie
Toto tak trochu je, aj nie je pravda. Ak hľadáte kvalitný spätný odkaz, Moz Rank aj Authority Domain je jedným z faktorov, ktoré by ste mali zvážiť.
Nie je to však jediné vodítko za kvalitným spätným odkazom. Skúsení linkbuilderi pri výbere vhodnej domény pracujú s faktormi ako je relevantný obsah, pravidelne aktualizovaný obsah, možnosť “follow” spätného odkazu a mnoho ďalšieho.
Spoliehať sa len na vysokú Authority Domain danej stránky vám rozhodne nepomôže zlepšiť pozície vášho webu v organickom vyhľadávaní.
Komplexné SEO? Nie ďakujem, mne stačí nakupovať spätné odkazy.
Veľa ľudí si myslí, že SEO je len o bezhlavom nakupovaní spätných odkazov. A čím ich je viac, tým lepšie. Ach, kiež by to bolo také jednoduché.
Spätné odkazy sú pre vašu stránku dôležité. Ale nie je to jediný faktor, na ktorý sa treba v SEO spoliehať.
Áno, boli časy, kedy boli spätné odkazy doslova “mantrou” a získavali sa z každého možného zdroja. Počet odkazov bol dôležitejší ako ich relevancia.
Časy sa však zmenili a Google postupne upravuje algoritmy, na základe ktorých hodnotí a umiestňuje vašu stránku v organickom vyhľadávaní.
Kvalitné a relevantné spätné odkazy majú pozitívny vplyv na hodnotenia vašej stránky. Naopak spamové spätné odkazy sú penalizované.
Aby však vaša stránka rástla v organickom vyhľadávaní, musí ísť linkbuilding ruka v ruke s ďalšími optimalizáciami.
Čím viac kľúčových slov v texte, tým lepšie
Kľúčové slová sú neodmysliteľnou súčasťou optimalizácie pre vyhľadávače. Ani s nimi by sa to však nemalo preháňať a to hlavne v súvislosti s obsahom na stránke.
Algoritmy Google dokážu pochopiť kontext a význam viet v článku. Prispôsobovanie textov a článkov na webe skôr vyhľadávačom ako skutočným čitateľom tak môže mať v skutočnosti úplne opačný efekt ako očakávané lepšie hodnotenie stránky.
Každý článok, ktorý napíšete by mal znieť v prvom rade prirodzene a byť ľahko čitateľný pre skutočných ľudí, ktorým je v konečnom dôsledku prioritne určený.
Až v druhom rade môžeme umiestniť do textu umiestniť nejaké kľúčové slová a to len tak, aby nenarúšali celkový kontext a zmysel článku.
Google dáva prednosť obsahom (článkom), ktoré sú v prvom rade vhodné pre jeho čitateľov. Rovnakú váhu by ste mali kvalitnému obsahu pripisovať aj vy, ak chcete robiť zmysluplnú SEO optimalizáciu.
Zdroj:
https://pragum.com/2021/07/22/debunking-top-6-seo-myths-in-2021/
https://www.searchenginejournal.com/seo-guide/seo-myths/#close