Tomáš Kuracina v kategórii Google Adwords PPC

Tajomstvo úspešnej PPC reklamy – je naozaj také tajné?

Aj v prípade PPC reklamy je to rovnako ako s inými tajomstvami úspechu. Informácie o tom, ako ten úspech dosiahnuť vôbec nie sú tajné. Práve naopak. Sú k dispozícii každému, kto o ne má záujem. V čom je teda háčik?
Tajomstvo úspešnej PPC reklamy – je naozaj také tajné?

Predsa v lenivosti. Lebo nie každý si dá tú námahu, aby skutočne aplikoval to, čo sa dozvedel. Takto ten úspech, nech je to čokoľvek, dosiahne len malá menšina. Potom je logické, že pri pohľade zvonku, to vyznieva tak, akoby tie informácie naozaj boli niečo výnimočné. “Veď ak to nie je tajné, tak prečo nie sú všetci úspešní?” Nuž, lebo nie všetci aplikujú, to čo sa naučia. Pozrime sa teraz na to, ako sa pričiniť o úspech PPC reklamy.

Tajomstvom úspešnej PPC reklamy je zladenie. V angličtine na to majú pekný výraz – congruence (zhoda, harmónia, kompatibilita…). Čo treba zladiť? Všetko. Hľadaný výraz → kľúčové slovo  → reklamný text  → vstupnú stránku.

Cieľom je skvelý užívateľský dojem. Ak ho dosiahnete, návštevník sa vám odvďačí tým, že spraví konverziu. A to chcete, keď robíte PPC reklamu.

Celý Google je na tomto postavený. Výsledky vyhľadávania zoraďuje podľa relevancie. A najviac relevantná reklama je tá, ktorá má celú tú cestu od hľadaného výrazu po vstupnú stránku v zhode. Znamená to, že ste sa trafili do úmyslu človeka, ktorý niečo hľadal.

Ukázali ste mu reklamu presne pre neho → doviedli ho na stránku → a na stránke našiel čo potreboval → následne sa rozhodol svoju akciu dokončiť → napríklad, kúpou výrobku. 

Len si to predstavte. Chcete kúpiť cez internet model auta Ford Mustang 2015 v mierke 1:18. Napíšete do Google “ford mustang 2015 model 1:18”. Zobrazí sa výsledok s textom, ktorý obsahuje presne to, čo hľadáte, “Ford Mustang 2015 – model 1:18” plus nejaké ďalšie informácie a výzva na akciu. 

PPC reklama

Kliknete na reklamu a objavíte sa na podstránke webu, kde je priamo ten model v tej mierke. Vlastne vám už nezostáva nič iné, ako pridať produkt do košíka a kúpiť ho. Pokiaľ je jeho cena pre vás prijateľná. Takto vyzerá ideálny svet podľa Google.

PPC reklama a landing page

Inzerenti, ktorí toto majú zvládnuté, sú odmeňovaní Googlom. Ako? Majú nižšie ceny za kliky a vyššie pozície reklamy.

Systém Adwords dokáže vypočítať relevanciu a vie, akú užívateľskú skúsenosť ponúkate. Zhrnutie týchto výpočtov je skóre kvality. Je to odhad, nakoľko sú relevantné vaše reklamy, kľúčové slová a vstupná stránka.

Čím vyššie skóre kvality, tým vás Google viac odmeňuje hore uvedeným spôsobom. Ako zvýšiť skóre kvality kľúčového slova? Práve tým, že zladíte celý proces od hľadaného výrazu až po obsah vstupnej stránky. A aby sme neostali len pri všeobecnom odporúčaní, nasledujú…

3 konkrétne tipy ako zvýšiť skóre kvality

Kľúčové slová by mali úzko súvisieť s tým, čo inzerujete. Čím viac budú vaše kľúčové slová konkrétnejšie a relevantnejšie k ponuke, tým pravdepodobnejšie vám privedú zákazníkov. Toto dosiahnete, okrem iného, správnou štruktúrou kampaní a reklamných skupín. Tvorba PPC kampane začína tu:

  1. Treba sa zamyslieť nad tým, aké kľúčové slová dáte do kampane, a tiež nad tým, ako vás vaši zákazníci môžu hľadať. Inak povedané, aké vyhľadávacie dopyty použijú, keď hľadajú to, čo im vy ponúkate. Dostať sa do hláv zákazníkov nie je jednoduché. Na prvýkrát sa ani nemusíte trafiť. Keď už kampaň nazbierala dáta, môžete si pozrieť výrazy, ktoré spustili reklamu.
  2.  Prehľad hľadaných výrazov vám ukáže, aké slová zákazníci najčastejšie vyhľadávali, keď klikli na vašu reklamu. Tento prehľad vám môže poskytnúť lepšiu predstavu o tom, čo ľudia hľadali, keď našli vašu firmu. Skontrolujte, či kľúčové slová spúšťajú vaše reklamy na hľadané výrazy, ktoré zodpovedajú tomu, čo ponúkate. Tiež môžete objaviť nové slová, ktoré vás na prvýkrát nenapadli.
  3. Reklamný text, to je skutočná výzva, ak chcete mať zladenú reklamu a nepokaziť dojem používateľa. Prečo? Reklama, ktorú užívateľ vidí, musí dokončiť/doplniť jeho pôvodný úmysel. Často je to nejasný úmysel. Záleží aj od toho, v akej fáze nákupného procesu sa nachádza. Google predpokladá, že vaša reklama ladí so zámerom človeka, keď na ňu klikol. Reklamný text by mal zodpovedať tomu, čo mal človek v hlave keď zadal hľadaný výraz do Googlu. 

Vžite sa do role svojich potenciálnych zákazníkov, brainstormujte a zapisujte si nápady do myšlienkovej mapy. To vám pomôže napísať tie správne reklamné texty. Výzvu z toho robí aj to, že v Adwords je značne obmedzený počet znakov v reklamnom texte. Zmestiť tam všetko čo by sme chceli sa väčšinou nedá. Preto sa používajú rozšírenia reklamy a viaceré varianty reklamného textu.

Dobrá správa je, že Google chystá zmeny, maximálny počet znakov v reklamnom texte bude vyšší. Tým sa otvorí priestor pre skutočne kvalitné reklamy a bude jednoduchšie splniť to, o čom sa tu bavíme.

Čo nasleduje v PPC reklame po kliknutí na ňu?

Vstupná stránka. Na nej sa táto púť končí, a často aj doslovne.

Nerobte aj vy túto chybu, ak nemusíte. Stránka, na ktorú smerujete reklamu je rovnako dôležitá ako predošlé kroky. Musí pokračovať v tej zhode, od hľadaného výrazu cez kľúčové slovo a reklamný text. Príklad vyššie s modelom auta hovorí za všetko.

Vstupná stránka zohráva dôležitú úlohu pri premieňaní kliknutí na konverzie.

Keď niekto klikne na reklamu, očakáva, že prejde na stránku, ktorá súvisí s obsahom reklamy. Ak okamžite nenájde to, čo očakáva, je väčšia pravdepodobnosť, že odíde. Vyberte takú vstupnú stránku, ktorá je úzko spätá s vašou reklamou, kľúčovými slovami a výzvou na akciu.

Prepojenie reklamného textu a vstupnej stránky je mostom medzi potenciálnym zákazníkom a platiacim zákazníkom. Čím silnejšie je toto prepojenie, tým vyššia je pravdepodobnosť konverzie.

Ako vidíte, tieto informácie naozaj nie sú tajné. Treba ich však aj použiť. A nielen to. Testujte rôzne formy, texty, vstupné stránky (landing page), výzvy k akcii. Nájdite spôsob, ktorý bude vyhovovať práve vám, pretože neexistuje šablóna, ktorá by fungovala pre každého. Hrajte s kartami, ktoré máte. 

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem, aby vaša webstránka začala konečne zarábať?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

Katarína Rusňáková
majteľka spoločnosti

„V priebehu 1 roka sme klientovi Union zvýšili návštevnosť webstránky o 51%, vďaka čomu im narástli tržby o 123%. Ako môžem pomôcť vám?“

Nechajte nám na seba kontakt a do 24 hodín sa vám ozveme.

    Informácie o spracovávaní osobných údajov

    V našom blogu sa toho ukrýva oveľa viac. Páčia sa vám informácie, ktoré u nás môžete nájsť? Radi vám ich budeme 1x do mesiaca posielať na mail.

    Stačí, ak sa prihlásite na odber nášho newslettera.

    Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.