Hľadáme trochu netradičného marketéra
Pretože veríme, že podnikatelia si zaslúžia v online svete zvyšovať svoje predaje a odkryť skryté možnosti, máme víziu posunúť marketingové služby na novú úroveň a stať sa firmám top poradcom pri ich napredovaní a raste.
Takže ak máš pocit, že ťa nebaví robiť bežného accounta, ktorý musí skákať ako klient píska, alebo len nastavovať PPC kampane a radšej by si bol klientovi poradcom, ktorý mu ukáže aj ďalšie možnosti napredovania a rastu v online svete, tak toto môže byť tá najdôležitejšia ponuka na prácu, akú si za posledné roky čítal(a).
O akú pozíciu ide?
Ide o kombináciu biznis konzultanta, stratéga, accounta, prípadne experta, ktorý bude navrhovať a rozvíjať klientov biznis. Hlavnou úlohou bude radiť klientovi, navrhovať mu stratégiu rastu a odkontrolovať, či všetko dodržiava. Komunikácia s ním teda bude na dennom poriadku. Ak vieš tento rast priamo ty zabezpečiť, tak sa môžeš na kampani podieľať. Ak nie, tak budeš mať na starosti organizovanie a kontrolu iných, ktorých budeš musieť viesť, prípadne zabezpečiť.
Prečo ťa hľadáme?
Pretože na trhu chýba niečo ako marketingový poradca/konzultant pre firmy, ktorý by nielen nejakú kampaň vytvoril, ale priamo strategicky prepájal online kampane s cieľmi firmy a zároveň mal stategický biznis pohľad na celý marketing s prepojením na iné aktivity a celý biznis.
Marketing nie je len o vykonávaní nejakých kampaní, ale aj o celkovom pohľade na vec, správnom výbere a nastavení cieľov. Nielen meraní niečoho, pretože by bolo fajn to merať. Alebo zacálovaní neskutočných prachov za logo či web.
Firmy si často tieto veci môžu urobiť aj interne, ale pritom nemusia vedieť, ako vytvoriť marketingové oddelenie či ako sa vyznať vo všetkých možnostiach, či ako to všetko uchopiť.
Naše hodnoty – vidíš sa v nich?
Vo firme máme niekoľko hodnôt, za ktorými si stojíme a ktorými sa riadime. Nehovoríme, že máš spĺňať všetky do bodky, ale aspoň s väčšinou z nich by si sa mal(a) nielen stotožňovať, ale aj podľa nich jednať:
– poctivosť a férová hra
– povedať veci otvorene bez toho, aby sme nejakým spôsobom útočili
– sloboda
– dravosť a vysoké výkony
– disciplinovanosť
– nezľakneš sa, ak niečo nevieš a nie je ti to príjemné, ale pristúpiš k tomu s otvorenou mysľou
– sebareflexia a sebakontrola
– čo nemôžeme merať, nerobíme
– stavať na silných stránkach ľudí
– viera, že ľudia sú primárne dobrí
Keďže čítaš ďalej, tak si asi podobne nastavený ako my. To sa nám páči. Poďme ďalej k tomu, aký typ človeka a skúsenosti hľadáme. Nezľakni sa, ak by si sa nenašiel/šla vo všetkom. Určite potrebujeme len nasledovných 6 vecí. Ostatné je potom dobré mať, prípadne sa ich vieš doučiť.
Čo od teba určite potrebujeme?
– skúsenosti minimálne 2 roky z marketingovej agentúry, account manažmentu alebo práce na online kampaniach, prípadne vedenia marketingového oddelenia
– skúsenosti s nastavovaním a vyhodnocovaním PPC kampaní (Google, Facebook)
– k tomu samozrejme silné komunikačné a vyjednávacie schopnosti, keďže budeš klientom radiť a deň čo deň s nimi komunikovať
– schopnosť organizovať si veci, plniť termíny a určovať si priority úloh
– potrebu sa neustále vzdelávať a rásť, ak si neprečítal ani jednu knihu o marketingu za posledný rok, tak radšej ani nepíš
– nepotrebuješ neustále pripomínať, aby si niečo urobil v To-Do liste a neodkladáš úlohy, ktoré sú ti nepríjemné (také vždy budú, 100%-tný dream job neexistuje)
Aké ďalšie schopnosti/vlastnosti hľadáme?
– schopnosť viesť a učiť ľudí novým veciam
– ľudia ťa berú ako experta a tvoje rady a odporúčania berú vážne
– schopnosť merať účinnosť marketingových aktivít
– analytické alebo kreatívne myslenie
– prehľad vo svete online marketingu a možnostiach oslovovania ľudí cez rôzne kanály
– samostatnosť v hľadaní riešení, nečakáš, kým ti ho niekto dá, ale nebojíš sa požiadať o pomoc, ak si niečo vyskúšal(a) a už si v koncoch
– vieš si u klienta vytvoriť rýchlo rešpekt, takže aj keď by bol s niečím nespokojný, nedovolil by si na teba vyskočiť
Bolo by dobré, ak by si sa vyznal aj v niečom z tohto:
– skúsenosti s optimalizáciou web stránok pre vyhľadávače
– schopnosť vytvoriť vizuál vítaná
– schopnosť vymyslieť návrh komunikačnej stratégie alebo myšlienku
– Audit UX a použiteľnosti webu, A/B testovanie, zvyšovanie konverzného pomeru
Čo určite nehľadáme
– špecialistu, ktorý sa brutálne vyzná iba v jednej veci
– človeka, ktorý je spokojný s rutinou! Jasné, že keď vecí fungujú, opakujme ich, ale vždy sa vyskytne niečo nové a lepšie. Chceme byť pokrokový. Ak nemáš otvorenú myseľ, tak si nebudeme rozumieť
– človeka, ktorý je spokojný s tým, ako veci sú a nesnaží sa ich zlepšovať
– lenivca
A čo plat?
Nevieme ti povedať presne koľko, pretože nepoznáme tvoje schopnosti a skúsenosti. Veríme tomu, že človek by mal byť ohodnotený podľa toho, čo vie a čomu je ochotný sa naučiť, prípadne aký je jeho potenciál. Preto tvoj plat bude závisieť od toho, aké máš schopnosti a skúsenosti. Báť sa ale nemusíš, že by si robil za 500 v čistom, ak by si schopnosti nemal(a). Hľadáme niekoho skúseného, takže od toho sa bude pohybovať aj výška platu, ktorý si dohodneme.
Pracovná doba a miesto?
Hľadáme človeka na full time. Nie na čiastočný úväzok. Miesto práce hlavne Bratislava. Ak by bolo potrebné stretnúť sa s klientom mimo mesta, tak by si možno raz či dvakrát do mesiaca niečo precestoval.
Asi ťa okrem práce zaujímajú aj nejaké benefity a výhody
Pre nás najväčšou je časová flexibilita. A keď sa povie flexibilita, tak je to za slovo vzaté. Môžeš prísť o 6:00 ráno a skončiť o 14:00. Môžeš prísť o 10:00 a odísť o 18:00. Môžeš v práci byť od 7:00 do 11:00, potom si odskočiť a znovu pracovať od 15:00 do 19:00.
Môžeš si aj nadrobiť jeden deň niekoľko hodín a potom na druhý tu byť o toľko hodín menej.
Potrebuješ jeden deň vypnúť a pracovať odinakadiaľ? Nie je problém. Ak ukážeš, že je na teba spoľahnutie, budeš mať voľnosť ako nikde predtým.
Ale pozor. Toto nie je lážo plážo systém. To by si sa u nás veľmi neohrial.
Tiež máme v pláne niekedy pracovať mimo kanceláriu. Skrátka sa zoberieme niekde (hrádza, kaviareň…) a pracovali by sme odtiaľ. Dobré nápady sa niekedy lepšie vymýšľajú mimo pracovného miesta.
Máš záujem? Tak čo ďalej?
Neposielaj nám klasické CVčko. Namiesto toho nám napíš:
– v akých firmách a na akých pozíciách si pracoval
– na akých úlohách si pracoval, a kam si to posunul
– aké náročné situácie si riešil(a) a ako si ich zvládol(a), prípadne nezvládol(a) a ako si sa z toho poučil(a)