5 Facebook trendov, ktoré by ste nemali prehliadať

Nie vždy platí, že každý rok prinesie niečo nové. Video a livestreamu sú toho dôkazom, pretože svojej popularite sa tešia od minulého roku. Ale technologický pokrok a neustále sa meniace pravidlá Facebooku sú takmer zárukou toho, že novinky sú len otázka času. A ak nechcete byť pozadu, vyskúšať by ste mali aspon tieto:
1. Video
Áno, video dominuje na Facebooku už nejaký čas, a nie tomu inak ani tento rok. Môžete ho využiť na originálnu prezentáciu svojich produktov, služieb, či prezentovania značky. Možnostiam sa medze nekladú. Na Facebooku mimoriadne fičia aj 360° videá, ktoré váš content zaručene odlíšia od konkurencie, pretože ich ešte nie je toľko. A čím je niečo väčšia rarita, tým sa o to ľudia viac zaujímajú.
Nevýhodou je, že video je nákladnejšie na výrobu, či už časovo alebo finančne. No interakcia a dosah sú neporovnateľne vyššie ako v prípade iných foriem príspevkov. Facebook, ako každá iná sociálna sieť, sa snaží dorovnať ponuku služieb tak, aby ľudia trávili čo najviac času práve na Facebooku. Aby nemali potrebu ísť inam. A podpora videí k tomu neodmysliteľne patrí.
V prípade propagovania videa reklamou môžete veľmi efektívne zasiahnuť veľkú časť publika. Ak je video kvalitné a zacielite správne, cena za jedno videnie sa môže dostať kľudne aj na sumu 0,001 eura
2. Livestream
Pri videách ešte chvíľku ostaneme.
Ľudí baví pozerať aktuálne dianie a baví ich to ešte viac ako v minulom roku. Pamätáte si na livestream, kde naťahovali na melón gumičky, pokiaľ melón neexplodoval? Ničím zaujímavý livestream (pozerať sa na dvoch ľudí ako niekoľko hodín naťahujú na melón gumičky nie je nejak zábavné), no dosah a sledovanosť boli obrovské. Prečo? Žiadny podobný experiment sa totiž doteraz neudial. Každého zaujímalo, koľko ten melón vydrží a všetci chceli byť pri tom, keď sa tak stane.

Jedna z veľkých a hlavných výhod livestreamu je, že prebieha v reálnom čase. Všetko je aktuálne. Každý, kto sleduje je istým spôsobom účastník deja. Môže klásť otázky, diskutovať a zároveň na svoje podnety dostávať odpovede.
Kreativite sa ani tu medze nekladú a môžete robiť livestream na hocičo – udalosť vo firme, event, prednáška, zákulisné nahliadnutie do života značky/firmy, atď. Vďaka tejto funkcii môžete vyjadriť aj svoj názor na aktuálny problém, pripraviť si krátku inštruktáž alebo video blog, čím plnohodnotne nahradíte vlogy alebo klasické webináre.
Jediné, čo by ste určite mali dodržať je, že ak plánujete livestream, dajte o ňom vedieť svojmu publiku vopred.
3. Messenger bot
Už v minulosti sa predpokladalo, že ľudí na call centre nahradí počítač alebo robot. Dnes je to už realita. Na trh prišli messenger boti, alebo aj inak nazývaní chatboti.
Kto, resp. čo, to ten chatbot je. Messenger bot je technológia, vďaka ktorej sa môžete rýchlo dozvedieť požadované informácie bez toho, aby ste čakali, či je na druhej strane niekto, kto sa vám môže venovať. A hlavne máte zaručené, že vám odpovie bez zlej nálady. Aj keď, nájdu sa aj chatboti, ktorí sú pomerne vtipní či sarkastickí. Všetko záleží od naprogramovania.
Chatboti veľmi dobre poslúžia ako náhrada za jednoduchý zákaznícky servis, prípadne vám pomôžu objednať výrobok, službu, alebo jedlo.
Samozrejme aj chatbot má svoju Achillovu pätu. Neviem si predstaviť ako by zvládal riešiť komplikované reklamácie, ktoré sa dopredu nedajú predpokladať a tým pádom ani naprogramovať. Odbremeniť ľudí vie teda len čiastočne, ale osobne si myslím, že aj to je len otázkou času. Na Slovensku ešte nie sú takí rozšírení ako v zahraničí, no pomaly si chatboti získavajú fanúšikov aj u nás.
4. Ne-organický dosah
V minulosti bol marketing na Facebooku oveľa jednoduchší. Stačil vám pravidelný obsah, ktorý sa dostal k väčšine vašich fanúšikov. Neskôr Facebook skomplikoval celý marketing tým, že zmenil systém ukazovania príspevkov v novinkách.
Ak dnes chcete dosiahnuť podobné výsledky ako kedysi, váš obsah musí byť buď extrémne populárny alebo zaplatený. Organický reach každým rokom upadá. A aj keď sa Facebook snaží tvrdiť, že je to kvôli tomu, aby zostal braný ako sociálna sieť rodiny a priateľov, zisky z reklamy hovoria iný príbeh. Pretože sa organický dosah stal komplikovanejším, vaša stratégia na Facebook musí byť prepracovanejšia, lepšie načasovaná, presne zadefinovaná a vytvorená na konkrétne cieľové publikum. A samozrejme, časť z nej aj podporená reklamou.
Obsah, nielen na Facebook, by mal byť ešte personalizovanejší ako kedysi a mal by byť z časti produktom samotných fanúšikov. Ak dokážete, aby vám obsah tvorilo vlastné publikum, nielenže ušetríte na internom marketingu, ale zároveň získate publikum, ktoré by ste bežne bez reklamy nemali. Nesnažte sa len prihovárať svojim fanúšikom, ale nechajte ich, aby za vás rozprávali oni.
5. Facebook Canvas
Mobily už dávno dobehli počítače vo vyhľadávaní na internete a ich využívanie stále rastie. Preto by ste mali tomu prispôsobiť aj svoj obsah na Facebooku. Určite odporúčam využiť Facebook Canvas, ktorý je priamo určený pre mobily a veľmi dobrý na prezentovanie brandu. Viete vďaka nemu kreatívnejšie a lepšie vysvetľovať svoje stories, či prezentovať produkty. Tvorba je veľmi jednoduchá a skladá sa z kombinácie, fotiek, videí, textov, call to action prvkov a podobne. V prípade Canvas sa dá hovoriť aj o instantnej reklame, ktorá je interaktívnejšia ako tá bežná.