Adriana Sečkárová v kategórii Blog Prípadové štúdie SEO

Dynamika a kontinuita v SEO: Ako môže vyzerať 4 ročná spolupráca so SEO agentúrou a šikovným klientom

Dynamika a kontinuita v SEO:  Ako môže vyzerať 4 ročná spolupráca so SEO agentúrou a šikovným klientom

V tejto komplexnejšej prípadovej štúdii vám predstavíme našu štvorročnú spoluprácu s jedným z našich obľúbených klientov a to s Union poisťovňou a Union zdravotnou poisťovňou. 

V štúdii sa dočítate o tom:

  1. Kto je našim klientom 
  2. S akým nastavením a rozdelením sme do spolupráce vstupovali?
  3. Čo rok – to sme sa nenudili – dozviete sa, čo všetko sa v daných rokoch udialo, ale aj:            
      1. Aký bol priebeh kampaní počas COVID-19?
      2. Ako sme sa popasovali s migráciou webu?
      3. Ako sme pracovali s obsahom konkurencie

Výsledky kampane

  • Po 4 rokoch od začiatku spolupráce organická návštevnosť narástla o skoro 60%.
  • Po 4 rokoch sme zvýšili viditeľnosť webu v neplatenom Google o necelých 50%
  • Blogy, ktoré sme s klientom písali, sa zviditeľnili až 10-násobne.
  • Webstránka union.sk sa na konci roku 2022 zobrazovala v Google na prvej strane na 1300 slov naviac ako v roku 2019. 
  • Z každého segmentu klienta sa výnosy alebo leady navýšili:
    • Pri poisteniach auta klient zarobil 9,5x viac ako v roku 2019.
    • V rámci zdravotného poistenia klient získal viac ako 2-násobok leadov a to pri kroku vo funneli, kde používatelia vyplnilii svoje osobné údaje.

Kto je našim klientom 

Union ako silný partner

Reč je o jednej z troch poistných spoločností so sídlom na Slovensku. Sme nadšený z toho, že už 4 rok môžeme pracovať s Union ako s jednou z popredných poisťovní na trhu, ktorá poskytuje rôzne druhy poistných produktov pre jednotlivcov, rodiny a podniky. Špecializuje sa na životné poistenie, neživotné poistenie, cestovné poistenie, majetkové poistenie, poistenie vozidiel a ďalšie. Ich cieľom je poskytovať klientom bezpečnosť a ochranu prostredníctvom poistných produktov a služieb.

Union zdravotná poisťovňa sa špecializuje na poskytovanie zdravotného poistenia. Je to súkromná zdravotná poisťovňa, ktorá ponúka rôzne druhy poistných plánov a služieb zameraných na zdravotnú starostlivosť. Ich poistné produkty zahŕňajú základné zdravotné poistenie, doplnkové zdravotné poistenie, poistenie pre deti, poistenie pre študentov a ďalšie. Cieľom Union zdravotnej poisťovne je poskytovať kvalitnú zdravotnú starostlivosť a ochranu pre svojich poistencov prostredníctvom partnerskej siete poskytovateľov zdravotnej starostlivosti.

Naša stratégia od roku 2019

Do spolupráce sme vystupovali s nasledovným nastavením:

  • Klient disponoval silnou doménou a kvalitným portfóliom externých odkazov.
  • Stratégiu sme mali rozdelenú na tri hlavné divízie: Motor, Travel a Zdravie. Každej sme sa venovali individuálne s dedukovanými reportami a vyhodnocovaním.
  • Lekársky portál, s ktorým sme spolupracovali, mal vysokú odbornú skúsenosť na tvorbu kvalitného a užitočného obsahu.
  • Články na webe sa tvorili v rozsahu približne 700 – 1100 slov a vždy boli upravené SEO špecialistom s dôrazom na kľúčové výrazy a parametre.
  • Dohodli sme si množstvo a čas publikácie článkov. Spojili sme obsahový marketing so SEO.
  • Kľúčové výrazy, ktoré boli a sú hlavnou témou obsahových článkov, mali strednú až vyššiu vyhľadávanosť (200 – 5000 vyhľadávaní mesačne).
  • Články sa pripravovali tak, aby obsiahli vždy pri téme aj hlavné benefity, ktoré Union ponúka pre svojich poistencov.

Časová os a v nej míľniky našej spolupráci:

Počas 4 rokoch sa toho môže udiať mnoho. Pár dôležitých udalostí sme si zaznamenali do časovej osi. Rok po začiatku spolupráce sa nám podarilo zvýšiť organickú návštevnosť už o viac ako 50%. Najsilnejším “ťahačom” návštevnosti boli témy z oblasti zdravia, kde sme spolupracovali so Slovenským pacientom a tvorili unikátny obsah na blogu. 

COVID-19 spôsobil zhoršenie výsledkov v kategóriách s cestovným poistením do zahraničia, ale nás to neodradilo. Zamerali sme sa v tom čase primárne na poistenie na hory na Slovensku.

Zdroj: onlinetoro.sk

V roku 2021 Union redizajnoval logo a s ním zmenil dizajn a štruktúru webu. Tu sa klient potýkal s problémami indexácie niektorých stránok. Spoločne so Spotibo sme sa pustili do analýzy týchto problémov a odporučili niekoľko prioritných zapracovaní na web.

V tom istom roku sa rušil obsah na webovej stránke ONLIA (kde ste si mohli objednať pzp online) a presunul sa na stránku Union. Tento čas sme venovali poctivej práci a kontaktovaniu magazínov a domén, pričom sme sa snažili vymeniť linku z onlia.sk na union.sk. Skoro pri všetkých externých linkách sa nám to aj podarilo. 

Bola to dlhá mravenčia práca, ale “ovocie v podobe zlepšených pozícií z nej zbierame doteraz” 🙂.

Zdroj: onlinetoro.sk

Rok 2022 sme venovali analýze blogových kľúčových slov v segmente zdravotného poistenia, ale aj poistenia auta. 

Cieľom bolo pripraviť pre klienta obsiahly publikačný plán, ktorý obsahoval témy, na ktoré sa zobrazovala konkurencia vyššie v Google ako my. Dané témy sme potom spracovali na hlbšej úrovni a publikovali na web klienta. 

V danom roku sa udiala ďalšia migrácia a to webu promama.sk. Pri tomto procese sme klientovi navrhli, aby pripravil zoznam všetkých stránok na promama.sk a následne, aby tieto URL adresy presmeroval na nový obsah na webe union.sk. Migrácia obsahu promama.sk na union.sk priniesla v krátkom čase viac ako 39 000 zobrazení stránky a v priemere návštevníci na Promama obsahu strávili viac ako 5 minút.

Kontinuita a trend rastúcich výsledkov

Organická návštevnosť

Návštevnosť z organického vyhľadávania prvým rokom po zavedení stratégie narástla o 51%. Dôvodmi takéhoto skokového nárastu boli (okrem optimalizácií a off page SEO) aj vyhľadávané zdravotné a bezpečnostné témy ohľadne COVID-19 a založenie nových poistení od Slovákov vracajúcich sa na Slovensko zo zahraničia.  

V roku 2021 sa situácia oproti predošlému roku trochu stabilizovala a zároveň klient v tomto období menil webovú stránku. To zapríčinilo razantnejší pokles organickej návštevnosti  v dvoch mesiacoch v tomto roku. 

V roku 2022 návštevnosť narástla oproti predošlému roku o skoro 21%. 

Po 4 rokoch od začiatku spolupráce organická návštevnosť narástla o skoro 60%.

Zdroj: onlinetoro.sk

Pozície kľúčových slov v Google a ich posun za 4 roky

Ako sme poctivou prácou udržiavali silné pozície v Google a zároveň zlepšovali tie horšie, darilo sa nám každým rokom zvyšovať zobrazenia webovej stránky. 

Po 4 rokoch sme zvýšili viditeľnosť webu v neplatenom Google o necelých 50%

Blogy, ktoré sme s klientom písali, sa zviditeľnili až 10-násobne.


Zdroj: onlinetoro.sk

Webstránka union.sk sa na konci roku 2022 zobrazovala v Google na prvej strane na 1300 slov naviac ako v roku 2019. 

Zdroj: onlinetoro.sk

Nárast výnosov a leadov 

Je známe, že SEO je jeden z performance kanálov, preto sme s klientom vyhodnocovali aj konverzie, leady či výnosy. 

Z každého segmentu klienta sa výnosy alebo leady navýšili. Pri poisteniach auta klient zarobil 9,5x viac ako v roku 2019. V rámci zdravotného poistenia klient získal viac ako 2-násobok leadov a to pri kroku vo funneli, kde používatelia vyplnilii svoje osobné údaje.

Zdroj: onlinetoro.sk

Vyhodnocovali sme aj podiel objednaných cestovných poistení z organiky versus všetkých kanálov. Cieľom klienta bolo dostať sa z 35% v roku 2019 na 45%. Koncom roka sme tento podiel zlepšovaním SEO výsledkov zlepšili na 54 % (12/2022). Pri cieli Vyplnenie klientských osobných údajov na zmenu zdravotného poistenia sme na začiatku spolupráce boli na 30% podielu SEO/všetky online kanále a v 2022 sa nám toto percento podarilo zvýšiť na 44%. 

Spolupráca očami klienta:

,, Práca na SEO vo vysoko konkurenčnom prostredí poisťovníctva je výzva, s ktorou sa Online Toro popasovali veľmi dobre. Myslím si, že veľmi rýchlo navnímali špecifiká nášho biznisu aj rozdiely medzi verejným zdravotným poistením Union zdravotnej poisťovne a komerčnými produktmi Union poisťovne. Spoločne sme si tak mohli nastaviť efektívnu stratégiu, ktorá zrkadlila naše potreby a v konečnom dôsledku nám pomohla dosiahnuť naše stanovené ciele. Veľmi si cením, že spolupráca s Online Toro sa neobmedzuje na briefy a reporty, ale ide o agentúru, ktorá je veľmi proklientsky orientovaná a navzájom si sme vždy dokázali vyjsť v ústrety.“ 

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem, aby vaša webstránka začala konečne zarábať?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

Katarína Rusňáková
majteľka spoločnosti

„V priebehu 1 roka sme klientovi Union zvýšili návštevnosť webstránky o 51%, vďaka čomu im narástli tržby o 123%. Ako môžem pomôcť vám?“

Nechajte nám na seba kontakt a do 24 hodín sa vám ozveme.

    Informácie o spracovávaní osobných údajov

    V našom blogu sa toho ukrýva oveľa viac. Páčia sa vám informácie, ktoré u nás môžete nájsť? Radi vám ich budeme 1x do mesiaca posielať na mail.

    Stačí, ak sa prihlásite na odber nášho newslettera.

    Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.