Miroslav Beňo Miroslav Beňo v kategórii Blog Content marketing

Ako písať blog: Najprepracovanejší zoznam nápadov a tém na Slovenskom internete

Ak už nechcete zbytočne stráviť čas nad tým, čo napísať, prišli ste na správne miesto. Z vlastnej skúsenosti možno viete, že vymyslieť prvé témy ide celkom hladko. No čo ak ich už máte za sebou niekoľko a dochádzajú vám nápady?
Ako písať blog: Najprepracovanejší zoznam nápadov a tém na Slovenskom internete

V tomto článku nájdete rozsiahly zoznam návrhov a tém pre vaše články spolu s príkladmi. Je ideálny pre ľudí, ktorí si chcú založiť blog alebo sa chcú naučiť, ako ho písať. Mnoho cenných postrehov v ňom nájdu aj ostrieľaní matadori. Okrem návrhov tu nájdete aj pokročilé stratégie pre tvorbu blogov, s ktorými dokážete brainstormovať takmer donekonečna.

 

K tomuto zoznamu sa môžete znovu a znovu vracať a vždy v ňom nájdete novú inšpiráciu.

1. Vylepšite existujúci obsah

Ak už máte niečo napísané, nemusíte za každú cenu písať niečo nové. Nie každý na to má čas. Namiesto toho si pozrite svoje predošlé články a popremýšľajte nad tým, ako ich môžete vylepšiť, čo by ste mohli pridať a čo odstrániť.

2. Predpoveď

Tento typ článku je obzvlášť dobrý, ak ho spojíte s nejakou témou, ktorá je práve aktuálna. Ideálne, ak vykreslíte negatívne dôsledky toho, keď sa nezakročí.

Príklad:

Hrozivý obraz toho, ako dopadne Slovensko, keď sa s naším školstvom nič neurobí

3. Použite obsah iných

Na internete sú tony obsahu. Našťastie niekto bol taký múdry a vymyslel embedovanie, čiže vloženie obsahu z jednej stránky pomocou kódu na inú stránku. Takto viete ľahko využiť napríklad videá na Youtube alebo prezentácie na Slideshare. Vložte ich do článku a pridajte k nim niečo vlastné.

4. Známy príklad

Ak je niečo známe a obdivuhodné, ľudia to často chcú napodobniť.

Príklad:

Čo sa naučíte o marketingu vďaka hrdinom

Píšte texty ako títo 3 najlepší reklamní textári sveta

5. Urobte zoznam

Asi nič šokujúce, keďže tento typ obsahu nájdete v mnohých radách. Ale tak čo už. Ľudia zbožňujú zoznamy. Okrem toho sú veľmi flexibilné a môžete do nich dať zoznam kníh, nástrojov, článkov…

Príklad:

Zoznam užitočných marketingových nástrojov

Tento článok je tiež zoznam

6. Návody a postupy

Po zoznamoch ďalšia stálica v blogovaní, ktorá asi nikdy nevymizne. Nanešťastie, tieto články nájdete na každom rohu a sú dosť povrchné. Napríklad, nájdete rady o tom, ako písať titulky k článkom, ale všetko čo sa dozviete je, že máte byť stručný alebo zaujímavý. Konkrétny návod ako ich písať len tak nenájdete. Ak budete písať návody, nehovorte len čo treba robiť. Povedzte presne ako to urobiť a uveďte konkrétne príklady.

Príklad:

5 copywriterských formúl, po ktorých sa diváci nebudú môcť odlepiť od vášho webu

7. Sprievodca, príručka, manuál, kompletný návod

Tieto typy článkov sú to isté ako návody a postupy. Avšak v tomto prípade rozoberáte tému oveľa viac do hĺbky a v širšom kontexte.

Príklad:

The beginners guide to online marketing

alebo

Ak by ste písali sprievodcu pre začínajúcich podnikateľov, mohli by ste detailnejšie opísať tieto veci:

  • Prieskum trhu (dopyt po produkte, problémy cieľovej skupiny)
  • Výber správneho produktu (názov, pozícia na trhu, odlíšenie sa…)
  • Založenie webu (názov domény, hosting, texty na web, aký redakčný systém…)
  • Marketingový plán (formy reklamy, ciele, meranie účinnosti…)
  • Založenie spoločnosti (výber správneho mena, s.r.o. či živnosť…)

8. Prípadová štúdia

Prípadové štúdie majú vyššiu hodnotu a budujú vašu dôveryhodnosť najlepšie zo všetkých typov obsahu, pretože sú založené na reálnych výsledkoch.

Príklad:

Otestovali sme množstvo prírodných minerálov v najznámejších minerálkach. Výsledky nás prekvapili aj znepokojili

32 inspiring B2B digital marketing case studies

9. Píšte o novinkách

Keďže pokrok nezastavíte, do každého odvetvia prichádzajú novinky, o ktorých môžete ľuďom dať vedieť. Stačí ich sledovať a potom o nich napísať.

Príklad:

Gmail ads – efektívna reklama v emailovej schránke

Koniec PPC reklamy na pravej strane vo výsledkoch vyhľadávania

10. Píšte o trendoch

Ak sa nejaké novinky osvedčia, stanú sa z nich zaužívané postupy. Keďže doba nespí, vyvíjajú sa a zlepšujú.

Príklad:

Top 10 trendov pre content marketing v roku 2016vzdelávať11. Vzdelávajte

Písať o novinkách alebo trendoch je super. Novinky vždy priťahujú pozornosť. Ale vaši čitatelia sa o ne nebudú viac zaujímať, ak im nevysvetlíte, ako ich môžu využiť a aké výhody im môžu priniesť.

Príklad:

Ako sa nám podarilo využiť nové funkcie v Google reklame na zvýšenie preklikov o 32%

12. Často kladené otázky

Ak poznáte svoju cieľovú skupinu, určite viete, čo ich najviac zaujíma a  máte na to pripravené odpovede. Tak prečo to nevyužiť ako článok do blogu alebo na vytvorenie samostatnej podstránky?

13. Otázky, ktoré by ste sa mali spýtať

Toto je opak často kladených otázok. Tie si ľudia kladú, ak sa v niečom už vyznajú. Ale čo ak je to pre vás nové? Potom ľudia idú do niečoho bez toho, aby si to dôkladne premysleli a výsledok je potom veľmi otázny. Týmto typom obsahu s ľuďmi viete zdieľať veci, o ktorých by inak nevedeli.

Príklad:

Čo by ste mali vedieť pred tým, ako začnete podnikať, aby to neskončilo fiaskom

Otázky a odpovede, ktoré by mal poznať každý dobrý programátor. Pozná ich aj ten váš?

14. Vytvorte si inšpiračník

Inšpiračník je zoznam nápadov, ktoré ste si v predošlých týždňoch a mesiacoch zapisovali. Z času na čas vám vždy niečo napadne. Keď si robíte zoznam, stačí vám doň nakuknúť a máte hromadu nápadov, z ktorých si už len stačí vybrať. Že ho nemáte? Najvyšší čas začať.

15. Kontrolný zoznam

Každý proces môžete rozdeliť na zoznam krokov alebo vecí, ktoré by ste mali urobiť. Stačí v krátkosti napísať, na čo všetko treba pamätať. Tieto body potom slúžia na

Príklad:

Píšete nový blogový článok? Toto je 16 vecí, bez ktorých by ste ho nemali publikovať

16. Redefinícia

Múdrosť hovorí, že nemôžeme dosiahnuť lepšie výsledky, ak používame stále rovnaké myslenie. A keďže sa ľudia často dočítajú na internete o jednej veci dookola to isté len v inom šate, poskytnite ľuďom nový pohľad na svet. Myslite nekonvenčne a nečakane.

Príklad:

Bohatý otec ukázal synovi, ako žijú chudobní ľudia. Jeho reakciu nečakal.

17. Ukážte nezmyselnosť súčasnej metódy

Povedzme si to na rovinu. Niekedy sa schváli taká hlúposť, ktorá urobí väčšiu galibu ako osoh. Napíšte o tom.

Príklad:

Prestaňme uháňať naše deti

18. Najlepší výber

Tak ako speváci a skupiny vydávajú “Best of” albumy, to isté môžete urobiť aj vy so svojimi už existujúcimi článkami. Alebo môžete nájsť na internete najlepšie rady a dať ich do jedného článku.

Príklad:

Najúčinnejšie techniky email marketingu za posledné 3 roky

Najobľúbenejšie články z nášho blogu za rok XY

Najzdieľanejšie články o (téma) na slovenskom internete

19. Urobte rozhovor s odborníkom v príbuznej oblasti

Urobte si zoznam oblastí, ktoré súvisia s vašou, ale nie sú vaša konkurencia. Vyhľadajte nejakého odborníka z oblasti a položte mu niekoľko otázok, ktoré ľudia najčastejšie majú. Vy nemusíte nič písať, on dostane priestor pred vašimi čitateľmi.

Príklad:

Úspešný slovenský bloger prezradil, ako si založiť blog, ktorý zarábaako písať blog

20. Využite silu viacerých odborníkov

Podobné ako predchádzajúce. Urobte si zoznam oblastí, ktoré súvisia s vašou, ale nie sú vaša konkurencia. Vyhľadajte odborníkov z danej oblasti a položte každému jednu a tú istú otázku.

Príklad:

Vyspovedali sme najlepších blogerov na Slovensku. Prezradili, ako začať blogovať.

21. Urobte rozhovor so svojím najlepším klientom/čitateľom

Ak svoj biznis robíte fakt dobre, medzi vašimi fanúšikmi a klientmi nájdete aspoň jedného skalného, kto o vás básni, kade chodí. Okej, možno že to nie je až taký extrém, ale chápete kam tým mierim. Napíšte mu email a spýtajte sa ho, prečo vás obdivuje. Potom o tom napíšte. Dajte ale pozor. Samochváľa smrdí. Píšte to z pohľadu fanúšika.

22. Citáty

Ktovie prečo, ale ľudia ich milujú od nepamäti. Sú krátke, zapamätateľné a v Google veľmi vyhľadávané.

Príklad:

Rozišli ste sa? Toto sú najlepšie citáty na povzbudenie

Potrebujete sa nakopnúť? Tieto motivačné citáty sú povinným čítaním

23. Odborníci, ktorých sa oplatí čítať

Každá oblasť má top odborníkov, ktorých sa oplatí sledovať. Dajte o nich vedieť.

Príklad:

3 najlepší odborníci na (oblasť), ktorých sa oplatí sledovať

Oddelili sme zrná od plevelu. Sledujte týchto 3 odborníkov na (oblasť) a budete expertom čo nevidieť aj vy

24. Príbeh

Máte zaujímavý príbeh? Tak von s ním. Nemáte? Nevadí. Stačí nájsť zaujímavý príbeh, ktorý súvisí s vašou témou a dať ho do súvislosti s myšlienkou, ktorú chcete zdieľať.

Príklad:

How to Quit Your Job, Move to Paradise and Get Paid to Change the World

25. Urobte si z niečoho srandu

Život nie je len o vážnych témach. Niekedy treba vypustiť paru. Tiež berte na vedomie, že nie všetok typ humoru je vhodný pre každého. Môžete si napríklad urobiť srandu zo seba. Ak vám niečo nevyšlo na prvýkrát, napíšte o tom a nakoniec ukážte, ako ste sa zlepšili.

26. Paródia

Vytvorte imitáciu známej osobnosti, produktu, služby vo vašej oblasti alebo sparodujte niečo známe a spojte to s vaším produktom, službou alebo myšlienkou. Avšak musí to byť opodstatnené. Paródiou väčšinou len upozorňujete na niečo zlé, nezmyselné alebo zavádzajúce.

Príklad:

Sorry, žiadny dobrý príklad mi nenapadol :)

27. Inšpirujte sa majstrami v tvorbe obsahu

Každá oblasť má podpriemer, priemer, nadpriemer a top odborníkov. Vyhľadajte top odborníkov na tvorbu obsahu a inšpirujte sa. Niekoľko webov, ktoré sa oplatí sledovať: Upworthy, Buzzfeed, Bored Panda.

28. Recenzia

Urobte recenziu na produkt, knihu, službu alebo na najčastejšie spomínané rady vo vašej oblasti.

29. Vyjadrite nesúhlas s rozšíreným názorom

Koľko odborníkov, toľko názorov. Prevláda vo vašom obore nejaký názor, ktorý je od základov nesprávny alebo už to tak nefunguje?

Príklad:

Toto sú najčastejšie rady ako zbohatnúť. Len škoda, že milionári robia presný opak.

30. Inšpirujte

Napíšte inšpiratívny príbeh alebo nakopnite ľudí, aby sa pustili do vecí, ktoré odkladajú. Aj by na to mali, len sa boja urobiť prvý krok.

Príklad:

Tento chlapec bol stratený prípad. Učiteľka to ale nevzdala, a dnes je lepší ako väčšina jeho rovesníkov.

31. Povzbuďte

Nanešťastie, život nie je ružová záhrada. Raz sme hore, raz sme dole. Preto povzbuďte svojich čitateľov v ich úsilí.

Príklad:

Čo robiť, keď sa vám nedarí pri dosahovaní (vytúžený cieľ)?

32. Nechajte ľudí nazrieť za scénu

Máte svoje tajomstvá a “top secret” know how? Prezraďte z toho niečo. Nemusíte všetko. Stačí nechať nakuknúť.

Príklad:

Ako som sa naučil plynulo anglicky za 5 mesiacov. Kompletný návod, krok za krokom. Žiadne omáčky a všeobecné nič nehovoriace rady, ktoré nájdete na každom druhom webe

33. Prekvapivé výsledky vášho testu

Čím bláznivejšie, tým väčší potenciál oslovenia väčšieho počtu ľudí.

Príklad:

Každý deň vypil litre vody: Neuveriteľné, ako sa začalo meniť jeho telo deň po dni!

34. Vynovenie produktu/služby

Spúšťate alebo ste spustili novú verziu produktu/služby alebo dopĺňate nejaké vlastnosti/funkcie? Dajte o tom vedieť zákazníkom nielen cez mail, ale aj v blogu. Nezabudnite k tomu ale pridať komentár, ako im nová funkcia pomôže robiť veci lepšie. Dajte ľuďom dôvod, aby sa o to zaujímali.

35. Mýty

Okrem mylných názorov má takmer každá oblasť svoje mýty, ktorých vyvracanie vždy zaujme.

Príklad:

3 najväčšie mýty o šťastnom živote

36. Čo keby

Tento typ článku špekuluje o tom, čo by mohlo byť keby… Úspech závisí najmä na vašej schopnosti nájsť také “čo keby” ktoré vyvolá diskusiu.

Príklad:

Čo by sa stalo, keby naše školstvo fungovalo ako má? Hrozná predstava pre politikov, sľubná pre bežného občana

37. Súboj 2 názorov

Zastávate iný názor ako niekto iný? Prezentujte v blogu oba a ukážte na reálnych číslach a argumentoch, prečo máte pravdu.

Príklad:

Riadite sa (známa rada), aby ste dosiahli (benefit)? Možno strácate čas, tu je dôkaz

38. Odpoveď na otázku

Toto je podobné ako najčastejšie kladené otázky. V tomto prípade však neodpovedáte na najčastejšie otázky, ktoré dáte na jedno miesto, ale otázky ľudí beriete ako inšpiráciu na tému.

39. Ohláste súťaž

Príklad:

http://blog.martinus.sk/r/martinus/sutaze

40. Uľahčite ľuďom začiatky

Začiatky bývajú vzrušujúce, ale môžu so sebou priniesť aj trochu stresu a neistoty. Vždy, keď s niečím začíname, je to pre nás nové a nevieme čo očakávať. Ako skúsený expert môžete ľuďom ich počiatočné kroky uľahčiť a previesť ich tým, čo ich čaká.

41. Čo by ste urobili inak, keby ste teraz začali od začiatku

Toto je variácia predošlého návrhu. V tomto prípade však nehovoríte len o tom, čo ľudí v začiatkoch čaká, ale hovoríte retrospektívne o tom, čo negatívne ste zažili spolu s tým, ako by ste sa teraz týmto veciam vyhli.

42. Využite propagačné materiály

Mnoho firiem už má nejaké interné materiály pre obchodníkov. Ako napríklad, katalógy, plagáty či pripravené odpovede na námietky potenciálnych zákazníkov. Využite to a urobte z toho článok.

43. Najčastejšie chyby

Nikto nie je neomylný. Keď niečo skúšame, robíme chyby. Na nich sa učíme. Určite ale nemáme čas urobiť tých chýb tisíc, kým prídeme na to, čo funguje. Urobte zoznam najčastejších chýb, ktoré ľudia robia vo vašej oblasti. Môžete tiež hovoriť o svojich vlastných a ako ste sa na nich poučili.

Príklad:

4 chyby, ktoré ma vyšli zbytočne draho, ale vy ich už nemusíte opakovať

3 životné lekcie, ktoré ma naučili ako (niečo dosiahnuť)

44. Zdieľajte svoje najväčšie zistenia

Ak ste v nejakej téme dlho, určite ste zažili nejaké veľké aha momenty, po ktorých ste videli všetko v nových rozmeroch. Podeľte sa o ne.

Príklad:

Moje najväčšie zistenie o (téma) za 10 rokov, ktoré som v brandži

45. Podeľte sa o svoje nové zistenia za posledné obdobie

Toto je trochu pozmenená 44. Namiesto najväčšieho zistenia sa podelíte o niekoľko menších za posledné obdobie.

Príklad:

4 nenormálne efektívne copywriterské techniky, ktoré som úplnou náhodou objavil a otestoval minulý mesiac

46. Ako ušetriť čas

Už ste ju určite počuli. Najčastejšiu sťažnosť “nemám čas.” Preto je to užitočný zdroj inšpirácie.

Príklad:

Ako skrátiť čas čítania knihy na polovicu a pritom si väčšinu z toho pamätať

47. Pozrite si prvé články v Google a vylepšite ich

Nič nie je dokonalé. Ani výsledky a informácie na prvých miestach vo vyhľadávaní. Vždy je čo zlepšovať a doplniť.

48. Urobte si analýzu kľúčových slov

Toto si ukážeme na príklade svadby.

Otvorte si Keyword planner a zvoľte si prvú možnosť na vyhľadávanie. Tá vám bude dávať aj návrhy ďalších slov. Zadajme napríklad slovo “šaty na svadbu”.

témy na blog

Keď kliknete na Získať návrhy, v ďalšom okne označte Nápady na kľúčové slová.

téma na blog

Pod slovom/slovami, ktoré ste zadali, nájdete ďalšie desiatky až stovky slov, ktorými sa môžete inšpirovať pri vymýšľaní tém.

o čom písať blog

V tomto prípade by to mohlo napríklad byť niečo o svadobných šatách pre mamu nevesty.

49. Využite generátory nápadov

http://www.hubspot.com/blog-topic-generator

https://www.portent.com/tools/title-maker

http://www.buildyourownblog.net/the-blog-post-ideas-generator/

http://www.inboundnow.com/apps/kill-writers-block/

50. Recyklujte

Ak ste napísali pred pol rokom nejaký článok, ktorý zožal úspech, urobte z neho inú formu obsahu. Napríklad, infografiku alebo video. A následne ich dajte na svoj Facebook alebo pošlite newsletterom. Niekto rád číta, iný sa rád pozerá.

Topka na záver – Kombinujte

Nestačili vám doterajšie nápady a chceli by ste ešte viac? Tak ich kombinujte. Napríklad, môžete skombinovať chyby (40) a silu viacerých odborníkov (16). Možno práve takto vznikol tento super článok: 25 TOP blogerov prezrádza svoje najväčšie začiatočnícke chyby

Teraz už vymyslieť témy na blog nevyzerá tak náročne, však? Navyše ich môžete využiť aj pri iných formách obsahu od videí po newsletter. Nezabudnite si stránku dať do záložiek, aby ste sa k nej mohli vrátiť, keď budete tvoriť ďalší obsah. 

A posledná vec. Ak si myslíte, že by mohol pomôcť vašim priateľom, dajte im o ňom vedieť na sociálnych sieťach.

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem, aby vaša webstránka začala konečne zarábať?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

„V priebehu 6 mesiacov sme klientovi Top English zvýšili návštevnosť webstránky o 52%, vďaka čomu im narástli tržby o 46%. Ako môžem pomôcť vám?“

Nechajte nám na seba kontakt a do 24 hodín sa vám ozveme.
Informácie o spracovávaní osobných údajov