ONLINE TORO v kategórii Blog Content marketing Google Adwords Marketing Online marketing Online novinky PPC Prípadové štúdie SEO Social media

Každý ich pozná, nikto nevie čo robia: AJ Produkty – sponzorujú IIHF už roky!

Každý ich pozná, nikto nevie čo robia: AJ Produkty – sponzorujú IIHF už roky!

Poznáte toto logo? Fanúšikovia hokeja iste poznajú notoricky známe logo na dresoch rozhodcov už každoročne organizovaných majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji IIHF. Napriek tomu, že logo každý pozná, hovorí sa, že firma je ako Kolombova žena. „Všetci ju poznajú, ale nikto ju ešte nikdy nevidel“. Napriek tomu, že známa švédska firma pôsobí už 24 rokov na Slovensku, Slováci si stále nevedia spojiť jej logo s tým, čo na Slovensku vlastne robí.

Akou cestou sme chceli AJ Produkty zviditeľniť a objasniť ich predmet činnosti na slovenskom trhu?

Dvoma hlavnými fázami a zároveň výzvami.

  1. V 1. fáze spolupráce sme sa zamerali na viditeľnosť v prirodzenom vyhľadávaní Google (organickom). O tom, ako sme zákazníkovi priniesli za 6 mesiacov SEO spolupráce o 60 % viac výnosov si môžete prečítať viac v našej prípadovej štúdii tu.
  2. Druhou a v podstate najväčšou výzvou bolo pre nás povedať Slovákom o tom, čo záhadné logo na dresoch rozhodcov na majstovstvách sveta v ľadovom hokeji  znamená. Spojili sme hlavy dokopy, prizvali sme do konkurzu našu spriaznenú agentúru CORE4 (CORE4 je spolu s DIGILINE, UNIMEDIA a ONLINE TORO v jednej vlastníckej štruktúre), aby nám pomohla s trefnou kreatívou. Výsledkom bola billboardová kampaň, séria YouTube videí, či kampaň na sociálnych sieťach, prostredníctvom ktorej sme komunikovali hlavnú myšlienku. Aj Produkty – zariadime všetko od vašej kancelárie, šatne, záhrady, či stavebnej dielne.

A aké sme dosiahli výsledky v druhej fáze (11. 4. – 31. 5. 2019) našej spolupráce v rámci ONLINE kanálov?

I keď sa dáta z takejto brandovej kampane ťažko dolujú, nehovoriac o tom, že kampaň bola relatívne krátko a efekt sa môže preukázať aj v nasledujúcom období, vytiahli sme čísla, ktoré nám vedia momentálne výsledky bezprostredne po skončení kampane zhmotniť aspoň z určitej časti.

Výsledky zo sociálnych sietí:

  • Video reklamy sa zobrazili na zariadeniach celkovo 225 030-krát.
  • Video reklamy na Facebook-u mali spolu dosah 344 248 ľudí, kde okolo 33% z nich video reklamy aj zhliadli.
  • Dosah všetkých príspevkov na Facebook-u bol 482 433 používateľov, interaktívnych z nich bolo 47 670. 
  • V rámci Instagramu mali najväčší úspech Instastories a to s dosahom 227 202.
  • Náklady na klik pre video posty nepresiahli hodnotu 0,05 centov, čo je výnimočne nízka cena a odráža popularitu videí. 
  • Od spustenia 1. postu až do konca kampane nám narástol počet fanúšikov na Facebook-u  o 18%, čo i keď nebolo naším cieľom, považujeme za pekný výsledok. 

Výsledky z Youtube kampane: 

  • Video Reklamy na Youtube sa dokopy zobrazili viac ako 932 000-krát.
  • Reklamy dosiahli 314 000 zhliadnutí ( používateľ videl reklamu dlhšie ako 30 s), čo je okolo 43 % z celkových zobrazení.
  • 54% pozorovateľov si pozrelo video do konca
  • Jedno zhliadnutie stálo priemerne 1 cent.
  • Na kampaňovú landing page sa z reklamy prekliklo 1500 návštevníkov.

Samozrejme, tieto čísla a metriky zatiaľ nedokazujú badateľný úspech v našej stanovenej výzve.

Aké médium sme si teda zvolili ešte merať, aby sme sa vedeli čo najlepšie priblížiť k adekvátnym ukazovateľom celkových výsledkov tejto kampane?

Vybrali sme si Priame návštevy vzhľadom k tomu, že kampaň bola primárne zameraná na Brand Awareness. Čiže návštevníci, čo počuli o AJ Produktoch zo sociálnych sietí, či videli reklamu na Youtube, prišli priamo na stránku cez vyhľadávanie domény www.ajprodukty.sk.

Inak povedané, čo z toho získal klient?

V porovnaní s minulým rokom sa mu navýšil:

  • Počet nových používateľov z priamych návštev o cca 37%,
  • priamych návštev 33%,
  • a výnosy z priamych návštev o 24 %.

Ku koncu treba dodať, že kampaň trvala približne len mesiac a pol a vzťahovala sa z veľkej časti ku IIHF 2019, keďže AJ Produkty sú sponzorom. Preto v blízkej budúcnosti plánujeme pokračovať v promovaní videí, ktoré budú informovať ďalších možných budúcich zákazníkov o tom, čo AJ Produkty robia a prilákajú nových návštevníkov na web. Touto cestou sa budeme snažiť zvýšiť Brand awareness značky.

 

Kreatívy:

Pozrite si sériu videí tu:


Chcete pomôcť s vašou reklamou? Aj vy máte záujem o reklamy na Youtube? U nás v ONLINE TORO sme pripravení obslúžiť každého zákazníka, od veľkej firmy, po malého živnostníka.  Zistite, čo vymyslíme pre vás tu.

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem získať viac zákazníkov z prirodzeného - organického - neplateného Google?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.
Katarína Rusňáková
majteľka spoločnosti


„V priebehu 1 roka sme klientovi Union zvýšili návštevnosť webstránky o 51%, vďaka čomu im narástli tržby o 123%. Ako môžem pomôcť vám?“
Získajte SEO audit a workshop na mieru ZDARMA!

    Informácie o spracovávaní osobných údajov

    V našom blogu sa toho ukrýva oveľa viac. Páčia sa vám informácie, ktoré u nás môžete nájsť? Radi vám ich budeme 1x do mesiaca posielať na mail.

    Stačí, ak sa prihlásite na odber nášho newslettera.

    Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.