7 základných bodov ako správne vytvoriť účet úrovne „Správca“ v Google Analytics

V nasledujúcich riadkoch sa dozviete, ako správne prideliť nového používateľa pre Váš účet Google Analytics úrovne správca. V princípe je to úplne jednoduché a hovoríte si „pre mňa je to zbytočné a každá online agentúra to predsa ovláda“, ale divili by Ste sa s koľkými prípadmi sme sa už stretli, kde tomu tak nebolo. Čoraz častejšie sa stretávame s problémom, že nám klienti nemôžu udeliť prístup úrovne „Správca“ do svojich účtov Google Analytics, pretože aj oni sami majú len obmedzený prístup úrovne „Používateľ“.
Každá online agentúra, ako my, ktorá sa stará o klienta komplexne by mala mať prístup úrovne správca, aby vedela poskytovať kvalitný servis pre klienta. Problém nastáva v tom, že na úrovni používateľ bohužiaľ nie je možné nastaviť v Google Analysics meranie cieľov, konverzií, zapnúť elektronický obchod, alebo prepojiť Google Analytisc s Google Webmaster Tools. A to je práve ten dôvod, prečo som sa rozhodol tejto problematike trochu viac povenovať.
Základom je správne navrhnutá štruktúra vo Vašom Google Analytics. Nasledujúci postup nie je určený len pre online agentúry, ale aj pre bežných užívateľov, či malých a stredných podnikateľov, ktorý chcú mať prehľad o svojich webových stránkach.
Sedem základných bodov:
1) Prihláste sa do svojho účtu Google Analytics.
2) Po prihlásení sa nachádzate na domovskej stránke Analytics. Ak tomu tak nie je, tak klikneme na tlačidlo „domček“, ktoré sa nachádza hore v hlavnom menu úplne na ľavo.

Zobrazia sa Vám všetky aktuálne účty a tu nastáva základný problém. Ak si myslíte, že Vám stačí iba jeden účet, tak sa mýlite. Každý klient, alebo webový projekt by mal mať vytvorený samostatný účet. Ak by Ste mali všetkých klientov pod jedným účtom, tak všetci používatelia s úrovňou prístupu „Správca“ by mali prístup do Analytics účtov Vašich klientov.
Pre agentúry platí, že každý účet je jeden samostatný klient, ktorý môže mať niekoľko webových stránok. Pre bežných užívateľov predstavuje každý účet samostatný webový projekt, ktorý môže obsahovať niekoľko webových stránok. Získavate tým nielen väčší prehľad, ale predovšetkým sa vyhnete problémom s prideľovaním prístupov úrovne správca.
Správna štruktúra by mala vyzerať nasledovne.

Ak potrebujete pridať ďalší účet, tak kliknite na tlačidlo „Správca“, ktoré sa nachádza hore v hlavnom menu na pravo a potom kliknite na „+ Nový účet“

3) Z domovskej stránky si vyberiete účet pre ktorý chcete pridať nového používateľa.
Dostanete sa do štandardného prehľadu.
4) Kliknite na tlačidlo „Správca“, ktoré sa nachádza hore v hlavnom menu na pravo

5) Vyberiete si profil pre ktorý chcete pridať nového používateľa

V profile môžete cez nástroj Google Analytics sledovať webové stránky, alebo aplikácie. Nový profil sa pridáva opäť veľmi jednoducho a to kliknutím na tlačidlo „+ Nový profil“

6) V profile prejdite na záložku s názvom „Používatelia“ a kliknite na „+ Nový používateľ“

7) Zadajte e-mailovú adresu nového používateľa a následne mu vyberte rolu úrovne „Správca“. Analytics Vám umožní upozorniť nového používateľa e-mailom, že mu bol pridelený prístup.

Tento jednoduchý postup je založený na správnej štruktúre, ktorú by mali dodržiavať všetky internetové agentúry a používatelia, ktorí spravujú viacero webových projektov. Je potrebné dbať na to, že keď online agentúra vytvára nový Google Analytics pre klienta, tak musí vytvoriť nový samostatný účet, aby sa predišlo problémom na úrovni správca.
Verím, že Vám tento článok pomohol správne pochopiť štruktúru Google Analytics a vytváranie nových účtov bude od dnes pre Vás jednoduchou záležitosťou.
Autor: Ing. Miroslav Jacík, Online marketing specialist