Ivana Masarovičová v kategórii Kariéra

7 kníh, ktoré zmenia váš marketing, ale iba ak ich prečítate. Aké je vaše skóre?

Ako povedal Voltaire - s knihami je to ako s ľuďmi. Len malý počet niečo znamená a zvyšok sa stráca v množstve. Inými slovami, 300 brakových kníh ešte nikoho nespravilo vzdelanejším. Ani marketing nikam neposunuli. Článok o knihách možno nie je nič prevratné, ale ste si istý, že všetky knihy zo zoznamu poznáte?
7 kníh, ktoré zmenia váš marketing, ale iba ak ich prečítate. Aké je vaše skóre?

Povedzme si teda rovno, do ktorých kníh sa skutočne oplatí investovať a nebudú stratou vášho času, ani peňazí. Možno pre vás budú niektoré tipy  už notoricky známe, iné vás milo prekvapia.

1.Influence: The Psychology of Persuasion (Robert B. Cialdini)

Táto kniha je starým otcom všetkých podobne zameraných kníh. Na marketing sa síce pozerá skôr zoširoka, no napriek tomu je to povinné čítanie pre všetkých marketérov, ktorí chcú zistiť, aké sú skutočné princípy ovplyvňovania a presviedčania. Ak od potenciálnych zákazníkov chcete počuť čo najčastejšie áno, túto knihu by ste nemali ignorovať.

Kniha Psychológia presviedčania je u nás dostupná v angličtine i v slovenčine.

2.Everybody Writes: Your Go-To Guide to Creating Ridiculously Good Content (Ann Handley)

Nieže vás od tejto knihy odradí dlhý názov. Mnoho marketérov sa vyjadrilo, že táto kniha je skutočným pokladom a svojimi cennými radami ďaleko presahuje svoju skutočnú cenu. V tejto knihe nájdete praktické tipy ako písať kvalitný obsah na webové stránky, home page, landing pages, Facebook, Twitter, LinkedIn, či iné sociálne siete. Takže ak chcete zlepšiť marketing svojej značky, (či už sa jedná o brandový web alebo eshop), toto je pre pre vás top voľba.

Kniha je dostupná v angličtine, napríklad tu.

3.Creativity, Inc (Ed Catmull)

Zábavne podaný príbeh jednej úžasnej myšlienky. Pri tejto knihe stačí len podotknúť, že sa jedná o knihu z pera spoluzakladateľa Pixar Animation Studios (spolu so Stevom Jobsom a Johnom Lasseterom). Podľa časopisu Forbes je to možno najlepšia kniha o vedení biznisu a vytváraní kultúry, ktorá bola kedy napísaná. Ak sa chcete dozvedieť techniky, pomocou ktorých sa Pixar stal takým milovaným, akým je dnes, určite si túto knihu zaobstarajte.

Kniha je dostupná aj u nás v angličtine tu.

4.Contagious: Why Things Catch On (Jonah Berger)

Táto kniha je New York Times bestsellerom a Americká marketingová asociácia ju označila za najlepšiu marketingovú knihu roku 2014. Ideálna voľba ak chcete zistiť, ako dosiahnuť, aby sa o vašej značke hovorilo, a aby na ňu zákazníci neprestali myslieť.

Kniha v češtine v Martinuse a v anglickom origináli na Amazone.

5.Youtility: Why Smart Marketing Is about Help Not Hype (Jay Baer)

Rozhodne stojí za prečítanie, najmä ak sa ako značka snažíte (kto sa nesnaží?) prebojovať naprieč mačičkám, bábätkám, utečencom, či priateľom. Taktiež sa v tejto knihe dočítate, že medzi predávaním a pomáhaním je vskutku značný rozdiel. Otázka už neznie ako predať, ale ako svojim zákazníkom pomôcť.

Kniha je dostupná napríklad na Amazone.bbbbb

6.Permission Marketing:Turning Strangers Into Friends & Friends Into Customers  (Seth Godin)

Napriek tomu, že kniha vyšla v roku 1999, stále má čo ponúknuť. Godin je pre mnohých marketérov veľmi obľúbenou a vyhľadávanou postavičkou, takže ak pracujete v marketingu a túto knihu ste ešte nečítali, je najvyšší čas to zmeniť.

Kniha je dostupná napríklad v Gorile. Jeho novšie knihy sú dostupné aj v slovenčine.

7.Jab, Jab, Jab, Right Hook: How to Tell Your Story in a Noisy Social World (Gary Vaynerchuk)

Posledným úderom do zbierky je kniha Jab, Jab, Jab… a tak ďalej. Z tohto New York Times bestselleru zistíte, ako sa tvoria úspešné stratégie na sociálnych sieťach. Gary Vaynerchuk prezradí ako zlepšiť váš online marketing, čo postovať a čo nie za žiadnych okolností. Okrem toho, v knihe nájdete mnoho užitočných case studies a iných zaujímavosti, ktoré snáď padnú na úžitok.

Kniha je dostupná na Amazone.

Týmto naše čitateľské okienko  uzatvárame a pridávame ešte zopár tipov ako bonus, ktoré sa už do nášho zoznamu nezmestili. Inbound Marketing: Get Found Using Google, Social Media, and Blogs, trochu detajlnejší pohľad na inbound a seo v knihe Inbound Marketing and SEO: Insights from the Moz Blog, či trochu odľahčenejšie čítanie Trust Me, I’m Lying: Confessions of a Media Manipulator.

Ešte perla na záver

Napriek tomu, že dlho panovala fáma, že čím viac kníh sa v domácnosti nachádza, tým vzdelanejšie deti nám narastú, je to omyl. Zaujímavý fakt ohľadom kníh potvrdili nekonvenční ekonómovia vo Freakonomics(ktorú taktiež vrelo odporúčame). Množstvo kníh v domácnosti skutočne má koreláciu na vzdelanie detí, no len v tom prípade, ak sú aj rodičia detí vzdelaní.

Snažte sa knihy starostlivo vyberať, aby sa nestalo, že ostanete vy a vaše deti žiť v nevedomosti. Síce táto kniha trochu bočí od tematiky marketingu, no oplatí sa prečítať.

Ak vás nabudúce budú lákať pestrofarebne-amálkovské knihy,  len opatrne. Povedzte nekvalitným knihám nie. Keď sa budete chcieť odmeniť, spomeňte si, že haldy nepotrebných kníh na poličke vám aj tak nepomôžu.

Doma príde aj tak vytriezvenie a po pár smutných odsekoch i tak zistíte, že ste si zasa raz kúpili vatu a bla bla bla k tomu. Nič nie je smutnejšie ako oprašovanie ošumelých kníh, do ktorých ste sa pozreli dokopy raz a aj to vás dokonale odradilo.

Vaše tipy na ďalšie super knižky sú v komentároch vždy vítané! Možno sa stanú inšpiráciou pre ďalší zaujímavý blog na našom webe, s ktorým sa s vami radi podelíme.

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem, aby vaša webstránka začala konečne zarábať?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

„V priebehu 6 mesiacov sme klientovi Top English zvýšili návštevnosť webstránky o 52%, vďaka čomu im narástli tržby o 46%. Ako môžem pomôcť vám?“

Nechajte nám na seba kontakt a do 24 hodín sa vám ozveme.
Informácie o spracovávaní osobných údajov